BITAR OR NOT??

Min pojk e nog lite liten ännu (5mån) men igår gjorde jag 2 olika sorter med barnpureer.

Potatismos med Köttfärs

  • Köttfärs med hemmagjord buljong sås
  • Hemgjord potatis mos endast kryddad med olja och smör.
  • 2st tomater (baby tomater ;)
  • 1 knippe Basilikablad

Då köttfärsen är så sönderkokt tänkte jag och min sambo att man kanske inte behövde mixa den.
Det verkade dock varit fel beslut, han e nog lite liten för det ännu??
Han hostade och satte i halsen en gång och grät faktiskt lite eller snarare gnällde.
Jag vet ju själv hur det e med köttfärskorn det kan ju kännas konstigt jämför med helt släta pureer såklart.
Han verkade dock tycka om smaken men mycket kom ut ur munnen då han tyckte det va obehagligt med korna, så jag har bestämt mig för att hiva denna sats och vänta ett par månader till!
Gav lilleman en banan efter allt kämpande och det är något av en favorit, bananen säger jag då ler han och jag lovar en hel banan äter han på ett nafs ;*

Pasta med köttfärs

  • Kokt köttfärs med hemmagjord bulljong, (kokt med purjulök, örtkryddor och lagerblad)
  • 2 Msk smör
  • 2 Baby tomater
  • 1 Knippe Basilikablad
  • 1/2 Liten vitlöksklyfta
  • Överkokt bandpasta
Denna har jag dock mixat och hoppas ska gå bättre. Har inte provat den ännu så jag lägger upp en bild när vi ska prova den. I veckan är det någon kött och grönsakspuree från semper som vi ska prova ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0