Eget kok ;)

Så var det dags för en kontroll på Bvc igen,
(som vanligt skriver ja vikt, längd mm när lillen e pricis på månaden 4e varje mån.)
Dock var vi helt oförberädda på 5 mån vac idag :s. Trodde han inte skulle vacineras förrens 6mån?
Detta gick iaf hur bra som helst, mycket bättre än första gången. Han pep till lite men så fort han kom till mig borrade han in sitt lilla ansikte i min hals å tystnade. Jag blev nästan rörd till tårar som jag ofta blir av mitt hjärtas skatt, han e det bästa som finns!

Visste du förresten att dom ändrat åldern för barn gällande vacinationen mot svininfluensan??
Förut var det från 3år nu e det från 6mån ålder...
SKA DU GE DITT BARN SPRUTAN??

Idag pratade vi en hel del med barnmorskan bland annat om smakisarna! Det är nu dags att utöka mängd och sort på maten (mängden har vi dock fuskat lite med tihi) och om man vill kan man nu sluta amma och börja ge barnet mat vilket jag inte tänker göra. Att amma är det vackraste som finns. Ditt lilla barn som ligger å äter och ser in i dina ögon och ser så nöjd ut, dom små söta ljuden när han äter *ler* När han plötsligt stannar upp och ler mot än, ååh han e så mysig!

Dock köpte jag hem lite nya barnmats burkar med olika typer av kött å grönsaker, blev väääldigt dyrt jaaaicks..
Köpte även hem lite små plock och har precis blivit klar med min egna barnmat!! ;)
Smakade riktigt gott faktiskt och så var det roligt att göra med!






Majspure: 
  • Majs
  • 2msk olja
  • Eget kok buljong
  • Bröstmjölk
Grönsakspure:

  • Majs
  • Broccoli
  • Blomkål
  • Morot
  • Ärtor
  • 2 msk olja
  • Eget kok buljong
  • Bröstmjölk
Ha en bra dag allihopa nu ska jag gå och gosa med mina fina pojkar <3

/Hej puss, ses!

Kommentarer
Postat av: LIENE

sv: kanske du skulle inte tagit det?

fast jag tycker helst att föräldrar ska vaccinera isg, deras barn kan vänta. Om nu föräldrarna är friska så kan inte barnen bli sjuka:) det är iaf säkrast så..för dom barnen ja.

2009-11-25 @ 16:38:03
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Madicken

Hej på dig!

Allt bra idag? :D

2009-11-25 @ 16:50:33
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: maria

Sandra L har stängt sin blogg!!

hoppas vi ses i morgon kram

Maria

2009-11-25 @ 20:12:29
Postat av: Malle - Hockeyfru

hihi ja, cola zero gillar ja inte :P

2009-11-26 @ 11:34:41
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0