Dagen innan du kom...

Jag klarar inte mer var det jag sa många gånger under sista veckan, jag vill inte mer...
Min kropp orkade inte mer.. Jag var helt enkelt för tung, kroppen orkade inte all övervikt, jag vägde hela 86kg i slutet. Efter noga övervägande med barnmorskor och läkare fick jag en tid på spec mödravården. 090703 gick jag dit och pratade med en sjuksköterska om igångsättning vilket hon med tanke på min värk, kunde ju knappt gå och resa mig längre. Hon hade velat sätta igång mig direkt men i och med denna baby boom i sommar var det helt fullt på hela förlossningen. Hon gjorde ändå bedömningen att jag så snart som möjligt skulle sättas igång så jag fick tid tills söndagen! Jag var glad och förväntansfull när jag gick hem och ringde genast upp min mamma och mormor för att berätta vad som sagts. Den vaginala undersökningen som gjordes var hemsk.. Fan va ont det gjorde när hon va där och kände på livmodertappen. Jag va bara öppen 1cm. Det regnade, men det gjorde mig inget jag va så varm och överlycklig över att snart skulle min lille vara hos mig!

Igångsättningen skulle inledas med fas 2 för att jag var tillräckligt mjuk "ballong metoden" Vad jag aldrig kunde ana då var att du redan va på väg!!!

Ul-bilder

V.18.

                                                         V.37ca

                                       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0