Sluta se ner på muslimer!

Var inne på ´biblan och hämtade min reservation på Paulo Coelho-Alkemisten (inte läst den?? Gör det!) när en man i 45års åldern kommer fram till receptionisten som är av annat ursprung Iran? Mannen räcker fram en valsedel eller liknande där han ber henne att rösta. Aha kyrkovalet tänker jag snabbt, det han säger är upprörande!!!

Jag citerer! "Här rösta, kyrkovalet OM DU FÅR DET!  Han flinar och vänder sig snabbt om. Receptionisten ser generad ut och svarar lite förnämt det får jag.

Fan vad jag blir irriterad! Bara för att man har utländsktpåbrå betyder det inte att man är muslim! Visserlighen är ju majoriteten med utländskt påbrå muslimer men faktum kvarstår att många väljer att konvertera till exempelvis den protestantiska eller katolskaläran! Bara för att man är muslim betyder det inte att du inte får rösta. Jag vet okej okej vad ni tänker, att mannen bestämmer och hustrun eller kvinnan i förhållandet inte har någon talan. Jo visst, det händer och det är fruktansvärt men alla behandlar inte sina fruar så och dessutom är det inte bara "muslimska män" som beter sig så det gör många svenskar, norskar och danskar också, är det okej då?? Vi har fastnat alldeles för mycket inom filems värld exempelvis När mörkret faller där man gör en relativt rättvis skildring, den "vite"  svenske mannen misshandlar sin fru, den homosexuelle vakten plus resturang ägaren blir hotade till livet samt brutalt misshandlade och så har vi den muslimska familjen som handlar om hedersmord! Jag vet att det händer många gånger om men det som är så himla dumt är att när vi ser vad denna "Religion" som vi tror är kapabel till sånt här blir vi direkt hatiska och tänker "jävla blattar hur fan kan dom göra sådär, ja dom e ju muslimer! Men stopp det handlar inte om det. Jag fattar inte varför man skyller först på en religion?? Sa profeten Muhammed att dom skulle göra så? Det är inte religions fel utan mycket sjuka människor som är helt fast beslutna om att deras heder är allt i livet, är mer rädd om den än sina barn. Ser man utifrån den protestantiska läran e det absolut inget att höja till skyarna igentligen. Kristendommen är faktiskt den som gjort flest massmord av alla religioner! Se till korstågen exempelvis. Vi är inte mycklet bättre.

Sen är det ju en annan sak om vad man tycker om den riktiga läran eller har för åsikt om en enskild person. Hudfärg eller religion spelar ingen roll, men blir man förbannad på någon med annat ursprung är det lätt att man klankar ner på religion eller ras! Vad jag personligen anser om invandrare personligen är en helt annan femma och ett helt annat kappitel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0