Vi ska ha en bebis!!!

Det var i Oktober vi fick det glada beskedet... Jag visste det långt innan =)
Jag sa hela tiden till Danne.."jag e gravid nu, ja bara vet det. Han sa hela tiden att jag bara trodde det och skulle sluta säga så för ja skulle bli besviken om jag skulle få min mens.. Men nej jag visste.. Jag visste också att jag skulle få en liten pojke. Många tror att som mamma känner man på sig vissa saker och så kanske det är men oavsett vilken teori man tror på så visste jag. Jag pratade med min gockis i telefon och var jätte lycklig. Jag va å handla lite på ica när jag plötsligt utbrast till henne " Du Sissi ska jag gå in på apoteket å köpa ett grav test??
Sissi tyckte det va en bra idé så jag skyndade hem å kissa i en kopp med sissi i luren.. Man skulle vänta 5min men redan efter nån minut såg jag strecket. Jag vågade knappt titta...Kunde inte tro att det var sant, kolladeb på stickan ett tiotal gånger, men visst fanns det där. Det fina lilla strecket fanns kvbar i båda rutor!!
Sissi och jag blev överlyckliga och började redan prata baby planer om skötsel graviditet och förlossning.
Såhär i efterhand är det sissi som har lugnat mig mest inför förlossningen och därför var jag inte det minsta rädd tills dagen kom...

när jag skulle berätta för Daniel hade jag gjort nybryggt kaffe i hans älsklings mugg (DIF muggen)
jag sa åt honom att sätta sig ner å så bara log jag med världens leende hela tiden, jag va så ivrig och förväntansfull att jag nog gjorde ghonom en smula nervös!
Sen bara hivade jag fram testet på bordet och Daniuel tittade på det med sina stora bruna ögon.
Är det sant sa han och log, eller vad betyder det? JAAA skrek jag det e sant jag e gravid!! Daniel fick kartongen i handen och dubbel checkade...Det e sant!

Vi båda var överlyckliga fasten det inte var planerat längtade vi båda efter en liten utan att tala om det för varandra å nu skulle det bli av! Vi två skulle bli tre- en riktig familj! 

Det roliga med allt är att jag tog mitt preg test dagen innan min mens var beräknad...=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0