6 Månader!

4Juli 18.58 kom du lilla skatt och sökte dig direkt till mig! Du sträckte din lilla hals och tittade rakt in i mina ögon, du var redan då så stark i din lilla nacke och hade ett rejält grepp om mitt finger i din lilla hand. Sedan den dagen har allt rullat på i en väldig takt!


1 Månad:
Lilla snutten redan då såg jag den första salta tåren rulla på din kind när du en dag i Augusti var väldigt trött...

2 Månader:
Focuserar stadigt med blicken och försöker analysera vartifrån ljudet egentligen kommer.

3 Månader:
Första gången du provar på smakisar och du var stormförtjust och sanningen å säga tror jag du tycker det är lika roligt som jag att prova nya saker och konsistenser =)
Du försöker fånga dina små leksaker i babygymmet, du lyckas slå på dem men ännu inte fånga dem ännu.
Du log för första gången och gissa om pappa och jag njöt av varje sekund! Du är den finaste!
4 Månader:
Då var det dax för dig att döpas och du var så fin lilla prins, synd bara alla dopkorten blev förstörda, dock har mormor och gammel mormor några få kort =)
Vid detta laget kan du skratta högt och jollrar så sött.
Du sufer på fötter och tår, allt åker in i mun och ska smakas på *ler* Håller man i dig står du stadigt på dina små ben och du är så dicktig!

5 Månader:
Du focuserar på rörliga föremål och pekar man på lampan och säger titta tittar du upp och ler förtjust. Du griper saker man ger dig och leker med dem för att sedan kasta dom från tex vagnen och tittar efter dem, du vet att mamma eller pappa kommer plocka upp dem till dig igen och vips, så var dem bara där igen!!!Du sitter upp med stöd bakom dig och är stadig i nacken numera, dock inte helt stabil i ryggen ännu men man kan bära dig utan att hålla i nacken, blir du dock arg har du tendens att kasta dig bakåt och skrika i högansky därför är jag där och stöttar dig mellan varven ;) Du försöker hasa dig fram till dina leksaker men kommer ännu ingen vart vilket gör dig väldigt frustrerad. När pappa sjunger för dig så dansar du och det lockar många skratt åt oss alla tre <3
Barnprogrammen, disney för de allra minsta tycker du är jätte kul, jag ser många gånger hur du skrattar åt dina nyfunna tecknade vänner, tiger, musse, heffa och puh!

6 Månader:
Lilla hjärtat, mammas stora pojke. Tiden går så fort och du lär dig så snabbt!
Idag pratar (jollrar) du från morgon till kväll och jag tror att snart kan du nog säga mamma & pappa!
Du äter dina pureer och din gröt med god aptit. I badkaret kan du sitta helt själv dock sitter du mycket framåtböjd och kan tippa när som så det är korta stunder och man måste stå nära så man hinner fånga upp dig ;)
Du har storlek 68-74 i kläder och jag skulle uppskatta din vikt i ca 8500g.
Igår fick vi börja med storlek 4 redan i blöjor för 3an slöutar precis vid rupan och är på tok för små för dig!
Mycket snart kommer du att kunna vända dig från rygg till mage så nu får vi se upp!
12/1 är det 6 månaders kontroll vilket ska bli mycket spännande.



****<3****     

/Vi älskar dig Liam bebis <3


Kommentarer
Postat av: maria

det händer grejer!!!!!



kram o krama sötisen

2010-01-04 @ 16:27:45
Postat av: Malle - Hockeyfru

händer mycket på kort tid! va söt han är! Kram

2010-01-04 @ 19:06:31
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/
Postat av: LINDEROTH

VI ÄLSKAR DIG LIAM<3

2010-01-04 @ 19:34:11
URL: http://dlinderoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0