Liten blir stor så fort...

Det känns som att när man får barnen märker man först hur fort tiden faktiskt går... Liten blir stor så fort, alldeles alldeles för hort (hahaha)
Ailo har snart hunnit bli hela 4månader om bara ett par dagar!
Det har hänt så sjukt mycket redan och som han har vuxit den lille!!
 
Redan vid 6.v fäste du blicken ordentligt och kort där efter kom ditt första lilla leende, finns det något vackrare än när ens barn ler mot dig?! Att du precis som mamma kommer bli en liten tjat moster det har vi redan förstått då ditt joller redan började vid 2månaders ålder!
Det är så fantastiskt spännande att få följa denna lilla varelse få upptäcka världen tillsammans med honom och lära honom pom den och samtidigt få följa en till liten kille som börjar bli så stor och börjat första klass! Känner mig så lyckligt lottad i livet att få följa mina grabbar!
 
Så här mycket har jag växt nu!
 
Ålder:                                    Vikt:                                 Längd:                        homf:                                   
 
Nyfödd (160809)                     3470g                                50cm                          35
3 dagar gammal.                    3195g
8 dagar gammal                     3320g
2 veckor                                3460g                                51cm                          36
                        (Nästan gått upp hela födelsevikten igen ) 
3 veckor gammal                   3750g                                51,5 cm
4 veckor                                4190g                                53,2g                          37
6 veckor                                4740g                                55,5cm                       37,7
2 månader gammal                5319g                                 56,8cm                       39,1
3 månader                            6190g                                 61,3                            40,6
 
Snutt ungen ligger fint på kurvan och det ska bli spännande att se hur det ser ut nu vid 4 månaders kollen!
Då är det ju också äntligen dax att börja med smakisar!!! Det var något jag minns mycket väl med Liam han älskade mina små experiment jag hade! Jag gjorde väldigt mycket egna pureer till honom och det är tanken att jag också ska med Ailo så inom kort pryder här en barnmatstol bordet och alla i familjen väntar med stor stor spänning på Ailos reaktion inför sin första smakupplevelse (hihihi)
 
   
1 månad                            2 månader                 3 månader
 
Prinsen är bra bestämd och vi börjar fundera på om sittdelen borde sättas på nu inför resan till Norge över julen! Han är väldigt stark i rygg och nacke och med lite hjälp från oss drar han sig upp från liggläge till sittläge. Känner dock att han kanske är för liten ännu jag vet ju man ska vara lite försiktig innan dom fyllt 6månader med att ha dom i sitt del. Än så länge klagar han bara om man lägger honom ner i soffan eller knät för han vill vara med och titta på allt som händer nu =) När man lägger honom i vagnen är han fortfarande nöjd och somnar så fort hjulen börjar att snurra (hahaha)
Ailo är en mycket snäll liten bebis som sällan skriker om han inte är missnöjd med en våt blöja, hungrig eller allt för trött! Bestäömd är han och säger gärna ifrån om han tycker att sittställningen inte passar herrn! För det mesta jollrar och pratar han på bebiska och ler ofta, ofta till mammas, pappas och brorsans glädje! Liam vill vara med hoinom mer och mer och vågar för varje dag som går hålla honom längre stunder. Han tyckte till en början det var lite otäckt för han var ju så liten och pluttig Ailo tyckte Liam men han börjar bli riktigt rund och go nu den lille (hehehe)
 
I dagarna har jag jobbat som en iller med dop inbjudningarna så snart är dom helt klara och ska läggas på lådan! Tycker det ska bli så spännande och hoppas lillen får plats i dopklänningen bara :) Det är kul att denna också gått i generation!
Förste bärare av den var jag queen Stephanie själv.
Efter det min äldste kusin Andreas,min lillebror Kim om jag inte minns helt fel? 
Efter honom min kusin Samuel, sedan min son Liam och nu min son Ailo!
Har funderat att brodera in namn och datum på alla för dopdagen det vore så häftigt!
På tal om dop ska jag redan nu på lördag få känna på kyrkoscenen när vi döper min lilla guddotter! Tänk va!! Jag känner mig så sjukt stolt och ärad att få vara gudmor till en liten prinsessa!!! <3
Dock är jag sjukligt nervös för detta med scenskräck är ett litet ord i jämförelse med vad jag känner.. Jag vet, jag vet ingen kollar på mig alla e där för den lilla skönhetens skull och ser på när hon blir döpt.. Eller?? MMMM eller så glor alla på mit högröda ansikte och undrar vad mitt problem är *ASG* Det blir nog bra!
 
Nu ska jag sätta mig och gosa lite med prins Ailo som håller på att få tänder och har väldigt ont i sin mun stackarn, tack Anna för salvan utan den skulle min solstråle inte vara allt för glad, den är så super effektiv!
Deb heter Dentanox och är en räddare i nöden för alla småbarns föräldrar vars barn börjar få tänder kan jag säga!
 
 
 
/Ha en fin dag/kväll vidare mina vänner!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
      
 

Kommentarer
Postat av: maria

hej fina, är detta bara en barnblogg eller bloggar du om annat oxo
kramiz Maria

Svar: Hej sweet! Kommer definitivt att börja blogga om lite allt möjligt inom kort dock har det varit en del att ta igen under dessa 4 månader som hunnit passera sedan minstingen kom så uppdatering där har legat som prioritet! Men snart så kommer jag precis som förr dela mina tankar med er om världen genom mina ögon 😉 kram på dej!
Stephanie Sandén

2016-12-07 @ 19:18:15
URL: http://www.iahoglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0