Vaccin...💉

TÀnk för bara 7Är sedan nÀr Liam tog sina första sprutor med vaccin och jag kÀnde inte den minsta oro för biverkningar eller skador pÄ grund av vaccin. Leka rysk roulett sÀger vissa en nödvÀndighet sÀger andra och jag kÀnner mig sÄ rÀdd...


Jag har lĂ€st sĂ„ mycket hemska historier om barn och förĂ€ldrar vars liv för alltid Ă€r förĂ€ndrat pĂ„ grund av vaccinations skador och jag bĂ€var inför varje gĂ„ng jag hör ordet vaccin. Det Ă€r ju min oskyldiga lilla pojke jag lĂ„ter dem spruta in massa saker jag inte har en aning om vad det Ă€r men fĂ„r till mig att detta Ă€r en nödvĂ€ndighet som han mĂ„ste ha för att hjĂ€lpa och bidra att skydda samhĂ€llet samt sig sjĂ€lv sĂ„ inte dessa  utdöda sjukdomar kommer tillbaka.

Det skylls mycket pĂ„ flyktingar att dom tar med sig mycket hit och visst kan vĂ€l det stĂ€mma mycket att de inte har samma skydd sĂ„ som oss och  att de har med sig sjukdomar frĂ„n sitt hemland som inte Ă€r lika vanliga hĂ€r men min frĂ„ga Ă€r hur pass farliga Ă€r sjukdomarna? Är det liv eller död om barnet blir smittat. Hur lever man om man vĂ€ljer att inte vaccinera sitt barn? Det snurrar och snurrar och snurrar och en vĂ€n till mig har en liten pojke som blev vaccination skadad HallĂ„ detta sker i min nĂ€rhet och det skrĂ€mmer mig..

Har gett Liam alla vaccinationer och Ailo har fĂ„tt de första men vi kommer skippa mmr (mrp) som det ser ut idag. Jag har bett om att fĂ„ en tid med lĂ€karen pĂ„ BVC för att fĂ„ prata och frĂ„ga om vaccinationer och hur nödvĂ€ndiga de egentligen Ă€r.  Fördrlar-nackdelar osv.. det gör sĂ„ ont i hjĂ€rtat pĂ„ mig vid varje vaccinations tillfĂ€lle och magkĂ€nskan Ă€r inte alls bra. Har pratat mycket mycket med min sambo om detta dom börjar kĂ€nna samma sak...

Att lÀsa pÄ nÀtet kÀnns inte Heller bra eller att se alla dessa videos om sÄ tragiska öden för jag har inte en sÀker fakta... jag Àr sÄ osÀker...skadar jag mina barn med vaccinet? Vi fÄr sÄ fruktansvÀrt lite information idag pÄ BVC med en liten broschyr med kort info om sjukdomarna, vilka vaccin som ingÄr i det svenska vaccinations programnet och de vanligaste biverkningarna som i de flesta fall Àr feber. Jag hör ofta men din pojke Àr ju snitt barn dÄ Àr det extra viktigt..se pÄ alla runt dig sÄ mÄnga ger sina barn samma vaccin det Àr ingen fara, de fall du lÀst om de barnen hade nÄgot fel sedan innan eller var överkÀnsliga mot vaccin etc. Vet inte vad jag ska tro men en sak vet jag! VI, ingen av oss vet hÀlften eller ens en brÄkdel om vad som pÄgÄr omkring oss... vi litar blint pÄ en sköterska pÄ BVC som inte ens vet vad det Àr i vaccinet hon ger ditt barn. Hon/han vet inte vad de innehÄller, vad de allvarliga biverkningarna Àr, vad som hÀnder om du inte vaccinerar etc stÀll frÄgor ingen verkar ha svar och det Àr skrÀmmande...

Var tvungen att rasa ut mig lite efter besök pÄ BVC idag dÀr jag inte kom ivÀg klokare, tyvÀrr. .
Leker jag rysk roulett?


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0