Fasta rutiner!

Min ADHD återspeglas i nästan allt jag gör *ler* Jag måste ha rutin på allt och gud nåde den som rubbar mina rutiner, den sabbar också min vardag!
Jaa jag är ett konytrollfreak och detta är inte alltid bra och många många gånger säger någon i min familj Släpp kontrollen, sätt dig ner och ta det lugnt!
Inte lätt för mig och jagh bara måste fixa klart det jag höll på med åh så e jag igång igen hi hi.
Det är ingen fara då jag trivs med detta men jag kan erkänna att ibland är det lite tröttsamt och lite väl för mycket, som när jag måste springa upp mitt i natten för att hitta min sons strumpa, annars får jag ingen ro.. Dessa stunder är jätte jobbiga för mig och alla andra jag kan bli helt galen. SDtäd manin på bestämda dagar kan också vara lite för mycket men om det inte är rent trivs inte jag och mår inte bra alls. Dock går det ofta till överdrift och kanske borde man söka någon typ av hjälp för det ;) Jag är dock inte mottaglig för hjälp för detta ännu ha ha.

Anledning till ovanstående förklaring är att jag är precis likadan mot min omgivning dom måste följa mina rutiner och jag e snabb med att sätta upp rutiner för dom, i know im a pain in the ass!
Men jag tror på en fungerande vardag med fasta rutiner och skärpt diciplin.
Jag har rutiner på min son, dock hälsosamma! Det får honom att känna sig trygg och det märks tydligt!
Dock får jag honom inte till att sova regelbundet. Han somnar inte förrens 22-22.20 men sover då fram till 0800, somnar han vid 21.00 eller tidigare vaknar han vid 22.30ca och har väldigt svårt att komma till ro och sova. "andras" barn sover tidigt vid 19-20 tiden och vaknar då nån gång under natten dock bara för att få flaska.
Vad är rätt sätt, låter jag mitt barn vara uppe för länge?? Borde han sova innan kl22?
Jag vet han e ju fortfarande liten och tar ett par tupplurar mitt på dagen men han e pigg och glad just för att han får sova...När han vaknar vid 08.00 vill han bara ha mat sen ligger han och myser med mig fram till 10-11. Det funkar utmärkt igentligen men jag tänker när han blir äldre, då borde han ju somna tidigt och sova hela natten, men kanske kommer det med tiden??

Mycket tankar skönt att få uttrycka sig precis hur man vill utan att känna sig dum och änå känna sig tillfreds med att man fått säga sitt och veta att många läst det man skrivigt!
Kram på er allihopa och ha en underbar dag!


Kommentarer
Postat av: LIENE

sv: ja, det är ju -10 grader och längre upp ännu kallare, stackars dom.

Idag ahr jag haft skola, där vi bland annat såg en bra film (american history x)

Vad har du gjort idag då?

2009-12-17 @ 21:47:46
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: My Vestlund '

Haha ;)



Gud så söt son du har! :)

2009-12-17 @ 22:35:00
URL: http://myvestlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0