Lucia đŸ’«

Jag vet en dag för sent men helt Ă€rligt var jag tvungen att lugna mig lite innan detta inlĂ€gg. 

Givetvis har mycket Ă€ndrats sedan jag sjĂ€lv gick i skolan men nĂ€r man gĂ„r i första klass har man inte lĂ€ngre dĂ„ lussetĂ„g för förĂ€ldrar och syskon? 
Jag ser med glĂ€dje fram emot varje lucia nĂ€r Liam stĂ„r i sin lilla pepparkaksdrĂ€kt (har sjĂ€lv valt det varje Ă„r utom ett😂) och sjunger sĂ„ fint med blossande kinder. Well not this year!!
Det var tydligen tĂ€nkt det skulle vara ett lussetĂ„g för oss förĂ€ldrar men hör och hĂ€pna lĂ€rarna hade röstat och majoriteten kĂ€nde dom inte Ă„rkade sĂ„ det stĂ€lldes in! 😬😠😬 UrsĂ€kta?
Är det sĂ„ galet? Snuvar ett gĂ€ng lata lĂ€rare oss pĂ„ den fina tradition som sĂ€kert kommer vara borttagen inom kort om vissa politiker fĂ„r bestĂ€mma, nĂ€mner inga namn! 

Pratade med Liams klassförestĂ„ndare (vi har tur nog vĂ€rldens bĂ€sta) som var jĂ€tte ledsen att medela detta men berĂ€ttade det var nĂ„gra lĂ€rare som slogs tappert men blev nerröstade 😯

VÄr skola hade ju den briljanta idén att slÄ ihop alla klasser sÄ der inte lÀngre var nÄgon abc klass utan en enda stor 1a med 3 grupper om jag förstÄr ens rÀtt. Well resultatet Àr att vi inte har klassförÀldrar som kan ordna med roliga aktiviteter mm. Jag blir sÄ innerligt jÀkla trött och vad Àn vÀrre Àr att de flesta förÀldrarna verkar tycka det Àr helt okej..
Till och med tycker nĂ„gra det var lite skönt att nu fĂ„ slippa..😱 
Det var för mig en vĂ€ldigt trist lucia igĂ„r inte alls som förra Ă„ret dĂ„ vi hade bakat till klasskassan och myste sĂ„ bland alla förĂ€ldrar och smĂ„tt nervösa smĂ„ tomtenissar, pepparkakor, tĂ€rnor, gossar och lilla lucian! Myset med julmust och nybakad fika och alla glada barn som sprang omkring efter sitt uppvisande.. KĂ€nde mig sĂ„ ledsen att ha blivigt snuvad pĂ„ detta. Vad blir det hĂ€rnĂ€st fĂ„r vi inte se pĂ„ nĂ€r det Ă€r julavslutning heller?? ⛄🎄

Jag vill till sist tillĂ€gga hur ont det gör i mitt hjĂ€rta att sĂ„ mĂ„nga just dont care! 💔
Jag gjorde iaf mitt bĂ€sta att skicka liam till skolan igĂ„r med en jĂ€tte fin tomte luva och en god frukost som för mig Ă€r jul! Risgrynsgröt med kanel! Efter skolan blir det lussekatter men det vet han Ă€nnu inte om 😉


Kommentarer
Postat av: maria

va trist
Massa kramar Maria

2016-12-14 @ 14:08:53
URL: http://www.iahoglund.blogg.se

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0