Ny smak

Så fick vi tag i en ny smakis idag ;) Lax & potatis (ej hemgjord)
Sofies Albin hade ratat denna produckt och Liam var ju inte överväldigad av smaken direkt, he he men han åt upp det! Dock rynkades det mycket på näsan och en del räcka ut tungan grimarser (jätte sött) Själv satt jag och var jätte antusiastisk och sa att lax e nam nam jätte gott, mmmm... egentligen ville jag säga usch för det luktar väldigt mycket fisk urk, smaken är dock mild fisk med mycket potatis påminner lite om fiskbullar i smaken och det e ju gottans ;) Ska göra fiskbullar i sås någon dag framöver till honom och hoppas på att han gillar det bättre. Han gillade ju min grönsaks pure jätte mycket vilkjet gjorde lilla mamma jätte glad <3

Jag tycker det är jätte viktigt att uppmuntra sitt barn att äta sådant man själv avskyr (som ja tex inte gillar eller tål fisk) det är ju han själv som senare i livet ska få avgöra vad som faller honom i smaken och vad som inte gör det, än så länge e det jag som leder honom med olika smaker och det är grymt bram 0om han äter det som är nyttigt.
Jag undviker söta produckter och har ej gett honom någon form av snask eller juicer som många av mina vänner refdan ger sina barn obs, detta i små mängder dock! Jag är dock imot att ge barn söt saker för tidigt.
Vad anser du-ni??

Hoppas annars ni haft en mysig helg, såg att det snöade lite idag förut, dock sköljde snabbt regnet bort det =s
Tänk vad det går snabbt nu e det snart julafton...Har ni handlat klart allt till jul??
Själva började vi julhandla tidigt men har ännu ett par klappar kvar att handla ;)
Ha en fortsatt trevlig dag <3


Kommentarer
Postat av: maria

Hej gumman!

Tack för dina kommentarer på min blogg.

jag fick med mig en parasit från egypten troligtvis som har varit elak mot min mage, hamnade på sjukhus tilllsist.

Nu är jag på väg tbx, sjukskriven till den 13 dec men ska jobba så snart min mage e ok igen.

Jag har 3 julklappar kvar och jag känner mig inte stressad inför jul för det blir bara vi i fam ,hemma.

den 18 ska jag till flen o fira jul med mamma.

saknar dig hoppas vi ses snart, den 22 firar vi lite jul på FT

kram Maria

2009-12-06 @ 18:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0