Om män kunde amma!!

Tycker du det är helt okej? Själv blir jag jätte öpprörd, hade det vart meningen att män skulle amma så skulle dom kunnat det. Känns både bögit å äckligt, vem fan vill suga på en hårig vårta??
Såg ett debatt programm om en snubbe som bloggade om amning och att han ville kunna göra det.
På ett sätt förstår jag varför det skapar en otrolig kontackt mor och barn sinsimellan och mannen vill nog säkerligen också kunna knyta ett sådant starkt band. Det är alltid lite speciellt att vara mamma, vi föder barnet och ammar det...Annars har vi precis samma uppgifter! (Om man kan kalla det så.) Snubben ska iaf stimulera sina bröstvårtor varannan timme med hjälp av en bröstpump =s
Men va fan killar!!! Är detta va ni vill??

Först ut? Ragnar Bengtsson stimulerar sina bröstvårtor med e                            <----   Först ut? Ragnar Bengtsson
                                                                                stimulerar sina bröstvårtor med en pump
                                                                                          för att få fram bröstmjölk.


Men varför i herrans namn har dom ett sådant debatt program??! Debattera om jämnstäldheten istället nogot som det verkligen e kaos om! Nej jag e ingen jävla femme, tvärtom!
Visst vill jag ha jämnstäldhet i samhjället och tycker att det visserligen e jävligt mansdominerat men så har det vart i alla tider, till och med inom djurriket är det så! Hannen bestämmer.
Men se det som såhär...Känner du dig trygg hos din man/kille?? Känns det som att när du ligger i hans armar kan inget skada dig?? Visst e det skönt?? jag vill iallafall ha en man som är "min ledare" i flocken =)

Men på arbetsmarknaden kan det många gånger vara sjukt orättvist... På ett bygge exempelvis där tex lilla jag inte har att göra ska vi inte ha samma löne check!!! Varför??! Jo jag anser att mannen klarar mycket bättre av att utföra detta arbete i både takt och tyngd och är därför värd extra! Man ska bara ha jämd fördelad lön om man har ett jämtfördelat arbete exempelvis kontor eller servering eller receptionist. Så låt män va män!!!  Tycker du att jag är helt ute och snurrar, let me know!
I övrigt, ha en kanon helg!!


Vill du läsa mer om Ragnar?? Följ länk nedan ------>
http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article5728095.ab

/Hej puss, ses!


Kommentarer
Postat av: Josephine

sv: för det fösta, varför inte lägga upp en bild där man står i bh ?

Du ser inte ens halva min mage ?

Och en bh är en bh ? hade inte varit någon skillnad om jag stått i bikini?

Nej jag vill inte uppmärksamhet, det får jag endå :)

sen ni som klagar brukar oftast vara avis :) ?

2009-09-19 @ 10:46:03
URL: http://stjupid.blogg.se/
Postat av: Josephine

sv: haha men snälla ? :')

Ingen skillnad på bikini och bh förutom att det är olika tyg ?

JA VARFÖR SKULLE JAG INTE VILJA VISA UPP MIG ? :S

haha du ser ju inte ens min kropp så du kaan ju knappast avgöra om den är grym eller inte ?

Jag skäms inte för min kropp? vafan du ser ju naket överallt i samhället varje dag, vänj dig ?

2009-09-19 @ 10:54:14
URL: http://stjupid.blogg.se/
Postat av: A2K

Sv: Kände dig som en tant? Haha, varför då? Jo, man är ju oftast på språng när man har mycket att göra. Dagarna blir rätt stressande...

2009-09-19 @ 13:36:47
URL: http://www.a2ktheproducer.se/
Postat av: caroline

vad fin blogg (:

2009-09-19 @ 14:41:44
URL: http://caaarruw.blogg.se/
Postat av: Anonym

allt bra sötnos? :)

2009-09-19 @ 15:23:03
URL: http://tildahb.blogg.se/
Postat av: Anonym

jorå det är helt okej :) händer idag? kramiiis

2009-09-19 @ 15:34:25
URL: http://tildahb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0