3 ljuva månader.

                                                        <3 Far och son, 2 av mina 3 mina eviga kärlekar <3
 
Tänka sig.. Om bara 2 dagar har liten hunnit bli hela 6månader.. Springer inte tiden bara förbi?
Liten skjuter både i längd och vikt och utveckling och idag på läkarbesöket på BVC konstaterades att han är helt perfeckt! (Kunde inte sagt det bättre själv hihihi)
 
Ålder:                     Längd:                  Vikt:
 
4 mån                      63,8                     6780g.
5 mån                      64.8                     7380g.
6 mån                      67,0                     7860g.      
 
Kurvan ser fin fin ut men jag blir halv irriterad på barnmorskan då hon inte lägger ner tillräckligt med tid för att få ett korrekt mått på längden. Ofta rycker liten upp axlarna bland annat och av och till har det diffat en hel del så kurvan gått ned på längden, well well påpekat det dessa gånger men tydligen spelar det inte så stor roll då han vid nästa besök ligger "rätt" i kurvan igen.
Mycket har också hänt i utvecklingen sedan han var tre månader och för varje dag som går växer du min skatt dig starkare och starkare för var dag, tänk snart tror jag du sitter helt själv utan stöd och gå stolen kommer du kunna köra framåt och inte bara bakåt. Ja visst han kan redan hoppa sig lite lite bakåt i sin gåstol <3
Vänder sig från rygg till mage och från mage till rygg och rullar omkring i sitt babygym.
Vänder sig efter ljud som han tycker är intressant och byter leksak från hand till hand, studerar, smakar klämmer och känner är nåt av det bästa som finns?!
Maten går finemang precis som med brorsan så går detta som smort och liten älskar hittills allt han fått smaka på! Välling på kvällen e mums!
Visste ni förresten att det är bara i Norden som välling faktiskt finns?
Att föredra är sådant som är lite sötare och eftersom han inte provat socker är det nog på grund av bröstmjölken som är rätt så söt. Snart kommer nog tandsebissingarna komma och då kommer du få prova allt mer i mat väg.
Du är en riktigt härlig liten människa min son med en riktig liten personlighet som hunnit växa sig fram och ta form redan nu! Humör som mamma?? Den bästa leken är nog att bada? Att mysa på mammas bröst och att busa med pappa det är det du gillar bäst min  plutt och vi bara njuter av tiden med dig!
 
 
 
På lördag är det dax för dopet och detta ser vi fram imot, så många kommer från släkt och vänner det ska bli fantastiskt roligt att träffa er alla!
/Kram världen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0